ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ ТЕМА 10: ПРЕД’ЯВЛЕННЯ ПОЗОВУ ТА ВІДКРИТТЯ ПРОВАДЖЕННЯ У СПРАВІ 06.03.2024

СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ

ТЕМА 10: ПРЕД’ЯВЛЕННЯ ПОЗОВУ ТА ВІДКРИТТЯ ПРОВАДЖЕННЯ У СПРАВІ

Навчальна мета: спрямована на те, щоб організувати дискусію за попередньо визначеною темою, яка передбачена навчально-методичним комплексом.

 

Виховна мета: удосконалити знання студентів, систематизувати їх, розвивати пам'ять, мислення та формувати гармонійно-розвинуту творчу особистість.

 

Розвивальна мета: активізувати процес мислення студентів шляхом безпосереднього залучення їх до організації та керівництва заняттям, створити таку дидактичну систему, за якої студенти самостійно організовують проведення навчального заняття, розробляють алгоритм управління навчально-творчою діяльністю, що підвищує ефективність процесу засвоєння знань і формування творчого досвіду особистості.

 

Навчальний час: 2 години.

 

Наочні засоби: Цивільний процесуальний кодекс України.

 

Джерела і література:

1. Цивільний процесуальний кодекс України від 18 березня 2004 р. (зі змінами).

2. Курс цивільного процесу: підручник / В.В. Комаров, В.А. Бігун, В.В. Баранков та ін.; за ред. В.В. Комарова. – Х.: Право, 2011 р. – 1352 с.

3. Практикум з цивільного процесуального права України: Навчальний посібник для студентів юридичних спеціальностей вищих навчальних закладів / за заг. ред. І.С. Ярошенко. – К. : ВД Дакор, 2016. – 348 с.        

4. Цивільний процес України : Підручник / За ред Є.О. Харитонова, О.І. Харитонової, Н.Ю. Голубєвої. — К.: Істина, 2012. — 536 с.

5. Цивільний процес України: Підручник; [за загальною ред. д.ю.н., доцента М. М. Ясинка]. - К.: Алерта, 2014. - 744 с.

6. Цивільне процесуальне право: підручник/ І.С. Ярошенко,  І.О.Ізарова, О.М. Єфімов та ін.; за заг. ред. І.С. Ярошенко. – К.: КНЕУ, 2014. – 519 с.

7. Цивільне процесуальне право України: Навчальний посібник/ за заг. ред. С.С. Бичкової. – К. : Атіка, 2006. – 384 с.

8. Цивільний процес: Навч. посіб. /А. В. Андрушко, Ю. В. Білоусов, Р. О. Стефанчук, О. І. Угриновська та ін. За ред. Ю. В. Білоусова. - К: Прецедент, 2005. - 293 с. (є в бібліотеці)

9. Чорнооченко С.І. Цивільний процес України: Навчальний посібник. — Київ: Центр навчальної літератури, 2004. — 308 с. (є в бібліотеці)

 

Навчальні питання:

1. Відкриття провадження у справі. Пред'явлення позову. Об'єднання та роз'єднання кількох позовних вимог.

2. Підготовче провадження. Підготовче засідання. Подання відзиву, відповіді на відзив та заперечення.

3. Врегулювання спору за участю судді. Підстави, порядок, строки.

4. Мирова угода. Зміна позову. Відмова від позову. Визнання позову.

5. Підстави та наслідки відмови у відкритті провадження по справі.

 

Доповіді:

Роль судді  під час врегулювання спору.

 

 

Методичні поради з викладання теми:

Студентам рекомендовано опрацювати додаткову літературу та вести конспект самопідготовки.

 

Завдання для самостійного вивчення (10 год.):

 Охарактеризуйте вимоги чинного законодавства до форми і змісту позовних заяв і порядок подання позовних заяв до суду першої інстанції. Проаналізуйте підстави і наслідки повернення позовної заяви та залишення заяви без руху. В чому полягає мета та значення таких процесуальних механізмів?

 

Виконати одне із завдань:

Завдання №1

Лесков перебував у шлюбі з Лесковою, від якого є четверо дітей: три доньки і син. В 2019 р. шлюб було розірвано. Рішенням суду з Лескова (за його згодою) на користь Лескової були стягнуті аліменти на всіх чотирьох дітей в розмірі половини заробітку. Лесков звернувся з позовом до суду про зменшення розміру аліментів, оскільки син став проживати з ним.

Складіть проект позову.

Визначте предмет і підстави позову. До якого виду належить цей позов?

 

Завдання №2

Назарова пред’явила в суд позов до  Назарова про стягнення аліментів на утримання дитини. Відповідач під час судового засідання пред’явив зустрічний позов про відібрання дитини і про розподіл спільно нажитого майна. Суд прийняв зустрічний позов, мотивуючи це тим, що основний і зустрічний позов взаємопов’язані.

Чи правильно вчинив суд? Визначте умови пред’явлення і прийняття зустрічного позову. Складіть проекти первісного і зустрічного позовів.

 

Завдання №3

До місцевого суду Фрунзенського району м. Харкова звернувся гр. Петренко Микола Іванович, що мешкає в м. Харкові по вул. Героїв Сталінграда, буд. 135, кв.18, з позовною заявою про стягнення збитків, заподіяних його майну 18 червня 2020 р. внаслідок затоплення його квартири сусідом – Нестеренко Олегом Васильовичем, що мешкає у тому ж будинку в кв. 22, поверхом вище.

До позовної заяви він додав акт ЖЕО, згідно якого матеріальні збитки, заподіяні його майну, складають 38000 грн.

Складіть позовну заяву.

 

Завдання №4

Знайдіть кілька ухвал суду про забезпечення позову та проаналізуйте їх. Підготуйте заяву про забезпечення позову. Які вимоги до змісту та форми такої заяви? Чи може суд з власної ініціативи забезпечити позов або застосувати ефективніший спосіб забезпечення позову, ніж визначено в заяві? Яким чином має бути розглянуто заяву про забезпечення позову, яка надійшла до дня судового засідання, з урахуванням того, що її має бути розглянуто у день надходження? Чи має бути призначено судове засідання для розгляду такої заяви до раніше призначеної дати судового засідання у справі з вирішенням питання щодо забезпечення позову, чи така заява має розглядатися як клопотання у судовому засіданні під час розгляду справи на загальних підставах?

 


Ostatnia modyfikacja: środa, 6 marzec 2024, 08:32