Анотація до дисципліни Зарубіжна література
Навчання зарубіжної літератури спрямоване на досягнення метизагальної середньої освіти, яка полягає в розвиткові та соціалізації учнів, формуванні їхньої національної свідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, дослідницьких навичок і навичок життєзабезпечея.
Мета вивчення зарубіжної літератури – розвиток ключових і предметних компетентностей учнів у процесі читацької діяльності, заохочення школярів до розширення кола читання, осягнення духовної цінності та осмислення поетики літературних творів різних епох і країн, поглиблення культурно-пізнавальних інтересів учнів, усвідомлення ними виняткової ролі художньої літератури в сучасному світі, виховання в учнів поваги до культурних надбань свого та інших народів, формування творчої особистості громадянина України з високим рівнем загальної культури, гуманістичним світоглядом, активною життєвою позицією, національною свідомістю.
Загальна інформація про курс
Завдання вивчення зарубіжної літератури :
Вивчення зарубіжної літератури забезпечує такі функції предмета:
1) пізнавально-ціннісну (пізнання людини й світу за допомогою художньої літератури, формування ціннісних орієнтирів особистості в період її становлення);
2) естетичну (розвиток цілісних естетичних уявлень про специфіку мистецтва слова йперебіг літературного процесу, естетичного смаку, умінь визначати художню цінність творів);
3) розвивальну (розвиток розумових і творчих здібностей, самостійного критичного мислення, індивідуального стилю пізнавальної діяльності, навичок роботи з книжкою, комп’ютером із метою розширення кола читання, формування культури спілкування рідною та іноземними мовами);
4) соціально-адаптаційну (соціокультурна адаптація особистості до умов сучасного інформаційного суспільства);
5) виховну (виховання високих моральних і громадянських якостей, національної свідомості, відповідальності за збереження духовних надбань України й людства).
Компетентнісний підхід забезпечує настанову не на процес навчання, а на досягнення особистого результату учня. Компетентнісний підхід кардинально змінює освітню роль учня – із реципієнта (того, хто сприймає інформацію) він перетворюється на активного учасника освітнього процесу, самостійного суб’єкта навчальної діяльності, котрий здобуває, перевіряє, обробляє та використовує інформацію. За допомогою індивідуальних зусиль і творчого пошуку учень обирає власну траєкторію не тільки в певній галузі, а й у житті. Компетентнісний підхід дає змогу сформувати творчу й активну особистість із вільною свідомістю, прагненням до постійної самоосвіти, до нових вершин у різних видах діяльності.
Принципи компетентнісного підходу:
Відповідно до Рекомендацій Європейської Ради засобами предмета «Зарубіжна література» мають бути сформовані такі ключові компетентності: 1) спілкування державною мовою; 2) спілкування іноземними мовами; 3) математична компетентність; 4) компетентності в природничих науках і технологіях; 5) інформаційно-цифрова компетентність; 6) уміння вчитися; 7) ініціативність і підприємливість; 8) соціальна та громадянська компетентності;9) обізнаність та самовираження у сфері культури; 10) екологічна грамотність і здорове життя.
Зарубіжна література
- Данте Аліґ’єрі «Божественна комедія» (Пекло, І, V)
- Вільям Шекспір «Гамлет»
- Ернст Теодор Амадей Гофман «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер»
- Волт Вітмен «Листя трави» (1-2 уривки за вибором учителя)
- Стендаль «Червоне і чорне»
- Густав Флобер «Пані Боварі»
- Оскар Вайльд «Портрет Доріана Грея»
- Шарль Бодлер «Квіти зла» («Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія»).
- Поль Верлен «Поетичне мистецтво», «Осіння пісня».
- Артюр Рембо «Голосівки», «Моя циганерія».
- Моріс Метерлінк «Синій птах».
- Ромен Гарі «Повітряні змії».
- Паоло Коельйо «Алхімік»
- Тумас Йоста «Транстремер»
- Мо Янь «Геній»
- Сью Таунсенд Цикл творів про Адріана Моула (один за вибором учителя)
- Ніл Річард МакКіннон Ґейман «Чому наше майбутнє залежить від читання» або «Кораліна»
- Йоанна Яґелло «Кава з кардамоном»
Запишіть до "Скарбнички мудрості" афоризми з трагедії В. Шекспіра "Гамлет"
Написати твір "У чому трагедія Гамлета?"